12-09-03

Så var det måndag och återigen till dagis. Men idag var vi på dagis redan vid halv åtta. Mamma och pappa lämnade oss där och sen fick vi äta frukost på dagis. Det har jag aldrig gjort förut.
Idag börjar nämligen mamma jobba igen. Hon börjar till och med att åka till Staffanstorp och jobba i tre dagar så att vi andra skall vara ensamma hemma. Men det kommer vi säkert att klara galant. Jag får hjälpa pappa så att allt fungerar bra.
Men det känns lite konstigt att komma hem och inte mamma är hemma...

12-09-02

I veckan hittade mamma en mollusk på mig som hade blivit infekterad och efter att hon klämt ut en massa var lät vi det var för att se om det läkte sig på egenhand men de var fortfarande röd och gjorde lite ont när mamma ville klämma på den. Så idag åkte vi till doktorn som bara tittade och kände lite och sen fick jag medicin att äta ett par dagar.
När vi kommit hem igen kom Ante och Sixten hit och lekte. Vi passade även på att äta lite middag ihop innan den åkte hem igen.

Månadsbild 12/09

12-08-31

Idag har vi varit på dagis både jag och Karin. Karin var bara hemma mån och tis, så nu är det som det skall vara. Så när mamma och pappa kom och hämtade oss idag åkte vi direkt till mormor och morfar och grejade. Det hade blivit bestämt att vi skulle äta kräftor här idag. Så efter en stund kom även Lars,Carita, Frida och Wilma dit. Det är ju alltid kul att ses allihopa.

12-08-27

Idag är pappa och Karin hemma och snuviga. Karin är däremot inte så dålig så för att pappa ska kunna vila så åker dem till Tina på Öppna förskolan en stund. Sen åker dem till mormor och morfar och tvättar lite mattor där . När dem är på väg hem är det tid för mig att gå hem så då hämtar dem upp mig och vi åker hem. Nu missade jag ju tiden med mormor och morfar :)

Men det får gå för denna gången :D

12-08-26

Så var det dags att plocka ner allt igen. Helgen går så fort när man har roligt. Jag och Karin blir förpassade till en film i vagnen så att mamma och pappa kan packa ihop allt. Det går så där bra när Karin gärna vill vara med och hjälpa till. Men till slut blir vi i alla fall klara med allt och kommer iväg.
Vi stannar till i Tanum och kollar lite kläder i en stor affär där. Nästa stopp blir lunch i Fjällbacka, här hade vi fin utsikt.

När vi hade ätit klart gick vi upp till Kungsklyftan. Det är där Ronja Rövardotter är inspelad.

Det var många trappor att gå i, Karin var tapper till en början.

Men när vi kom hit upp orkade mamma inte bära Karin längre och pappa fick inte hjälpa till för Karin. Så då gick mamma och Karin ner till lekplatsen igen. Men vi andra kämpade tappert på.

Men när man väl var uppe så var det fantastiskt fin utsikt.

När man väl hade tagit ser ner och till bilen så var det väldigt skönt att vila sig en stund.

12-08-25

I natt har det regnat en hel del det gör det visst alltid när vi är här. Men mamma är glad att det inte är så mycket vatten i tältet som det var senast, då flöt det som var i tältet. nu var det bara lite fuktigt på vissa ställen. Men efter frukost och sen lite fika och vänta på att det skall sluta regna så kunde vi i alla fall ta oss ut. Idag stod det "Daft land" på schemat. Barnen Klara och Stina som är Fredrik och Ninas barn är ju i Wilmas ålder så dem ville ju hitta på lite saker. Så vi var där hela dagen nästan, vi gick bara hem och åt lite och sen tillbaka igen.

Jag och pappa åkte flomeide.

Klara, Stina och Fredrik åka några konstiga båtar som flög

Arvid som är lika gammal som Karin gillade mer hoppkudden.

Karin höll sig helst utanför kudden.

Sen måste man ju kolla in borgen och vart prinsessan sover.

Sen blev det en god middag hos Fredrik och Nina på kvällen. Fredrik körde lite med sin radiostyra bil också samtidigt som han gjorde mat. Den gick fort vill ja säga....

12-08-24

Mamma och pappa lämnade oss på dagis för att åka och handla mm. När dem sen hämtade oss efter lunchen hade dem bestämt att vi skulle åka iväg med husvagnen igen. Allt var packat så det vara bara att ta en fika hos mormor och sen åka norr över. VI åkte till Daftö vid Strömstad. Drä började vi plocka fram tältet och greja i ordning allt och sen började vi med att laga mat. Då kom pappas arb. kamrat Fredrik med hela sin familj och deras husvagn. Dem hade precis köpt den och bara varit ute någon gång med den. Så när vi hade ätit ihop så hjälptes vi åt att få till det hos dem innan vi hamnade i vårt tält för kvällen.

Vi hade i alla fall en ganska skön utsikt från tältet.

12-08-23

Idag var det första dagen som Karin skulle vara ensam på dagis. Då passade mamma på att vara med mig hela dagen. Härligt att få visa mamma vad vi gör och hur långt jag har kommit med mina bilder.
Det gick ganska bra för Karin i alla fall. Men hon vill ju helst vara där jag är så klart.

När vi gick hem passade vi på att åka till mormor och morfar och fika :)

12-08-20

Idag lämnade mamma mig på dagis och sen var hon med Karin på hennes avd hela dagen. Det gick bra för Karin men hon ville ju inte lämna mamma så klart. Mamma var visst inte helt nöjd med personalen heller.

När vi är klara vid två åker vi som vanligt hos mormor och morfar och fikar.
Sen firar vi med Sushi till middag på kvällen.

12-08-18

På lördagen var vi och tittade när "stora" Karin sprang ett lopp i stan. Men det var lång väntan...

Men när hon väl hade kommit i mål fikade vi lite innan vi tog en promenad i stan. Vi hittade en lekplats där vi lekte och hade kul innan vi åkte hem till farmor och farfar igen.

12-08-17

Mamma och Karin tog en morgon promenad medans vi andra sov. Sen hade vi färska frallor till frukost det är ju inte fel kan man ju säga. Sen passade vi på att ta en promenad till farmor och farfar. Jag cyklade annars hade det blivit för långt.

Sen kunde jag hjälpa farfar med trädgården. Det är mycket som skall krattas ut.
Karin och mamma gick tillbaka för att hämta bilen, inför våra ytterligare planer.

När vi sen hade ätit lite lunch kom vi iväg för att träffa Arvid med sin mamma Karin och Anders. Vi spelade fotboll, fikade i trädgården mm.

Vi passade även på att åka ut till havet och ta ett em dopp. Härligt att få bada lite. Mamma och Karin gick hur långt ut som helst.

Sen var det middag hos farmor och farfar på kvällen.

12-08-16

Mamma lämnade mig på dagis och tog en långpromenda och landade hos mormor till slut. Väl där i soffan kom hon på att vi skulle ju kunna åka en sväng med vagnen över helgen. Så hon stack hem och packade lite av varje hämtade mig. Sen när pappa slutade var det bara för honom att hoppa i bilen så åkte vi iväg.
Vi åkte till Tylesand camping och satte upp tältet och när vi var klara med det ville pappa bada. Det var ju ganska kallt men man får ju ställa upp. Mamma avstod då det är så mycket sand.

Sen somande vi gott på kvällen.

12-08-13

Så var denna semestern slut och jag har verkligen längtatat till dagis. Så kul att får komma dit igen men nu har jag fått en massa "nya" kompisar dem har tidigare gått på Musse Pigg och nu skall dem gå på min avd.
Mamma och Karin har en vecka extra ledigt. Så dem passar på att utnyttja det fina vädret med lite promenader.

Sen på em började det regna precis när vi skulle hämta vår nya Kaffemskin. Mamma hade verklgien köplust förra veckan :)

Så kvällen gick medst åt att mysa i soffan och mamma drack kaffe hela kvällen :)

12-08-10

Åter igen en dag då vi inte visste vad vi skulle göra en regnig dag som denna. Mamma ville som vanligt hitta på nåt så vi tänkte åka och hälsa på Arvid i Getinge. Men när vi kom dit var det ingen hemma. Så till slut hamnade vi hos Hans där vi fick kaffe och tjötade en stund. Han hade en JÄTTE stor TV som jag kunde kolla på medans de andra fikade. Det blev ju ett väldans prat om bilar som det alltid blir med Hans. Hade hade också köpt en bil från tyskland som han inte fått så det blev en massa jämförande.

Vi överaskade även farmor och farfar med ett litet bseök när vi ändå var där nere.

12-08-09

Efter frukosten lämnade mamma och pappa mig och Karin hos Frida och Wilma. Där hade vi det kanon, vi var ute på altanen och lekte med vatten och Frida skulle bättra på sin solbränna :D

När mamma och pappa kom tillbaka åkte vi hela gänget hem till mormor och morfar. Vi köpte med oss en tårta för att fira att mamma och pappa hade beställt en ny bil till oss.

Mamma brukar sig att man ska fira det man kan.

12-08-08

Idag visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på men mamma tyckte vi skulle åka till Lysekil. Vilket var ett mycket bra förslag visade det sig. Där fanns det nåt som hette Havets Hus där det fanns en massa fiskar, krabbor mm.

När vi hade gått här inne en stund och tittat och lekt åt vi lite lunch och tittade på havet. Vi tog en promenad längs kajen och tittade på lite båtar. Mamma träffade så klart nån som hon kände som vi fick stanna och prata lite med. Sen åkte vi bara en liten bit hem till lite kompisar som bor ganska nära där. Eliaz och Felix och hälsade på. Kul att träffas och leka med så klart.

Karin bara älskade deras lekstuga. Vi höll på att knappt få henne ur den  :) och vi fick ju inte ens vara med henne och leka i den utan hon skulle vara själv.

Efter en sån här heldag somnade vi gott på vägen hem sen :D

12-08-07

Idag var och Karin en sväng hos mormor och morfar och njöt. Mamma och pappa åkte en sväng som vanligt :) Men när de kom tillbaka så hade dem varit hos Jakob på BMW så ni kan tro att jag blev glad när dem hade lånat en BMW med sig hem så vi kunde vara ute och testa den på kvällen. Morfar åkte också med en sväng i regnet.

När jag berättat för Karin att jag gillade denna bilen hängde hon med på tjatet att vi vill ha en BMW. Vill åka BMB säger Karin :)

Sen fick vi åka och lämna tillbaka den dagen efter. :(

12-08-06

Så var det Karins riktiga födelsedag. Då var det ju som vanligt paket i sängen. I år sov hon hos mamma och pappa när vi skulle sjunga för henne.

Det är ju inte så lätt att vakna alla gånger men till slut så fick vi henne att öppna lite paket :)

Tur att Martin är lite större och kan hjälpa till när det blir för svårt att öppna. (Läs Martin vill också öppna paket och då får han hjälpa mig lite) :D

Sen måste man ju testa sakerna innan frukost så klart.

Sen åkte vi till stan och köpte en ryggsäck till Karin som hon skall ha när hon börjar på dagis . Härligt att ha en heldag ihop men sen ville jag faktiskt åka till mormor och morfar. Vi har ju inte ens träffat dem idag faktiskt!
Så det fick det bli. Mamma och pappa var ute på lite andra ärenden men vi slapp åka med. När de andra sen åkte hem stannade jag kvar hos mormor och morfar och sov över där . LYCKA!