09-08-14



När jag vaknade öppnade jag dörren och där låg Bellman. Farmor kom och vi läste bok tidigt på morgonen (kl 8.30)

Sedan fixade farfar och jag frukost medan farmor var ute med Bellman.

Farmor ville att vi skulle åka och handla med då sa farfar att han och jag skulle gå och titta på några hål medan farmor fixade håret.

Det var några jättegropar med rör i. Vi hade tur för det kom massor med lastbilar med sten och det var farbröder som arbetade. Farfar och jag glömde alldeles bort tiden. Då ringde farmor och undrade var vi var, så vi fick snabba oss hem.

 


Sedan stack farmor och jag och handlade på Maxi. Det lönade sig för jag fick en DVD med Byggare Bob. Sedan fick jag en tunnel som jag kunde ha i trädgården. Den var jättekul. Jag kröp, rullade och hade den som en strut.




Farfar klippte ner grenar från äppleträdet och jag hjälpte honom att samla ihop grenarna. Det kom massvis med äpplen också och dom använde farmor till en smarrig äpplekaka.

Vi åt lax till middag och naturligtvis äpplekaka till efterrätt.

Jag somnade vid 8.30-tiden och sov gott hela natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0