09-08-16



Idag sken solen och det var skönt för då kunde vi vara i trädgården. Idag fick jag hjälpa farmor med rastningen av Bellman på middagen. Men jag somnade när vi gick i skogen. Det är så mysigt med alla träden som vajar och susar. När jag vaknat så åkte vi till Stadsbondgården. Där fanns det andra djur. Gäss, får, getter, grisar, hästar och kor.

 

 

 

Men korna var långt borta så de får vi ta en annan gång.

Det är så tråkigt att farmor och farfar inte fattar att jag behöver mycket lång tid på mig när jag tittar på djuren. De ville bara gå vidare. När vi hade varit där en timma så körde vi till stan. Där stannade farfar vid biblioteket och vi gick ner till Nissan. Farmor hade tagit med bröd så jag fick mata änderna.



Men det var mest olika sorters fiskmåsar som tog maten. Brödet tog slut alldeles för snabbt och sedan ville de naturligtvis köra hem. Fattar de inte att jag inte var klar. Men då lovade farmor att jag skulle få se på Emil och då gick det bra. Men innan jag såg på filmen var farfar och jag tvungen att tvätta av hjulen på min vagn. De hade blivit smutsiga när vi promenerade på stadsbondgården. Jag passade även på att tvätta min gräsklippare.



Idag bjöd farfar på grillad kycklingfilé och pommes frites. Jag vet hur man äter pommes frites med händerna. Det var smaskens! Naturligtvis åt jag äpplekaka med vaniljsås efteråt. För säkerhets skull tog jag två portioner.

Sedan avslutade jag och farfar med en lekrunda med bilarna och ett pussel.

Jag var ganska trött och gick och la mig vid 9-tiden. Naturligtvis sov jag gott hela natten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0