09-06-25



Jag och mamma tog en promenad till bageriet och köpte lite frallor. Då passerade vi lekplatsen som jag passade på att leka lite på. Sen försökte mamma med det klassiska att bara säga HEJ DÅ och gå iväg. Men den lätta går man ju inte på så jag vinkade och sprang åt andra hållet. På hemvägen gick vi en annan väg så då hittade jag grävmaskinen, men den var tråkig för det var ju ingen som jobbade i den.
Helt plötsligt kom farfar, så det var till honom vi hade handlat frallor.
Sen var jag och farfar ute i trädgården och rensade ogräs hela dagen så nu har jag lärt mig hur man ska göra.



Jag passar på att klippa gräset med,



Lars kom med lastbilen. Han hade varit och hämtat massa plattor som vi ska lägga i trädgården. Då skulle ju alla lastas av från flaket. Då var det ju bara att hugga i annars hade väl Lars aldrig kommit hem.



Efter maten åkte vi till mormor och morfar och fikade. Farmor hade plockat sååå goda jodgubbar som vi delade med oss av. Det var uppskattat av alla, även Lars och Carita som råkade komma förbi precis lagom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0